Конспект уроку. Тема. 28 квітні –Всесвітній День охорони праці.


Тема. 28 квітні –Всесвітній День охорони праці.
Мета:  привернути увагу дітей до проблем охорони праці, ,підвищити рівень поінформованості учнів про особливості тієї чи іншої діяльності, ознайомитися з правилами дотримання безпечних умов праці та навчання,  з можливими ризиками та наслідками порушення трудової, виробничої та навчальної дисципліни; розвивати почуття відповідальності, формувати в учнів культури безпеки праці, нформаційний постер про відзначення Всесвітнього Дня охорони праці , аркуші  для малювання, олівці
Обладнання. Висловлювання про працю, інформаційний постер про відзначення Всесвітнього Дня охорони праці , аркуші  для малювання, олівці.
Хід уроку
 І . Організаційний момент .
ІІ . Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя. Доброго дня, діти.  Сьогодні ми будемо говорити і про вибір професії, і про її безпеку, про безпеку вашого щоденного життя , навчання.  28 квітні –Всесвітній та Всеукраїнський День охорони праці.
Міжнародна організація праці  оголосила 28 квітня Всесвітнім Днем охорони праці для того, щоб привернути увагу світової громадськості до масштабів проблеми, а також до того, яким чином створення та просування культури охорони праці може сприяти зниженню щорічної смертності на робочому місці.
Ідея проведення Всесвітнього дня охорони праці бере початок від Дня пам’яті загиблих працівників, уперше проведеного американськими та канадськими трудящими в 1989 році в пам’ять про працівників, які загинули та отримали травму на виробництві.
У цей день більш ніж в ста країнах світу проводяться заходи, спрямовані на привернення уваги громадськості до невирішених проблем охорони праці. 28 квітня, починаючи з 2002 року, понад 100 країн світу відзначають Всесвітній День охорони праці.
В Україні цей День отримав назву «День охорони праці» і відзначається згідно з Указом Президента України від 18 серпня 2006 року щорічно .
 З розвитком автоматизації та механізації виробництва полегшилася праця, але одночасно підвищилася небезпека для життя здоров’я працюючих. Так щорічно в Україні у процесі суспільного виробництва травмується майже 35 тис. осіб, з них приблизно 1.4 тис. гине.
Ваша праця –це навчання  І воно теж повинно бути безпечним. Головним завданням школи є збереження життя і здоров’я учасників навчально – виховного процесу
ІІІ.  Робота над темою уроку
1. Повторення основних правил безпеки
1.Робота в групах.
Слово вчителя. Під час навчання  виникають ситуації , коли існує загроза вашому здоровю. Давайте їх пригадаємо.( Відповіді учнів)
Завдання для груп.
1група  Пригадайте та сформулюйте правила безпечної поведінки під час уроків трудового навчання.
2група  Пригадайте та сформулюйте правила безпечної поведінки під час уроків фізичної культури.
3 група  Пригадайте та сформулюйте правила безпечної поведінки під час роботи на пришкільній ділянці.
4 група  Пригадайте та сформулюйте правила безпечної поведінки під час роботи за ком        Нап ’ютером.
5 група  Пригадайте та сформулюйте правила безпечної поведінки під час перерв
Виступи можна супроводжувати малюнками по цій темі.
Виступи груп
2. Ознайомлення учнів з різними типами професій
Слово вчителя.
   Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість   -  одна  з   найважливіших   умов відчуття  життєвої  повноцінності.   Вибір навчального закладу, а згодом професії, значною мірою впливає на все наступне життя молодої людини. Тут не можна покладатися на випадковість, квапитися. Необхідне найсерйозніше ставлення до цієї проблеми. Не  менш  важлива  обставина - людина повинна робити те, до чого має хист і здібності.  Таку працю вона   виконуватиме   залюбки   і найкраще. Це принесе користь людині і всьому суспільству. Трудова   діяльність   людини   має декілька видів:
- фізична праця (пов'язана з навантаженням на м'язи та опорно-руховий апарат людини) — легка, середня, важка;
- розумова праця (пов'язана з нервово-емоційним напруженням) — мало напружена, помірно напружена, напружена;
- механізована праця (вимагає менших витрат енергії та м'язових навантажень, ніж ручна, проте характеризується великою швидкістю і монотонністю рухів людини, що призводить до швидкої втомленості та зниження уваги). Праця на конвеєрі характеризується ще більшою швидкістю та одноманітністю рухів. Людина працює тут у ланцюжку людей, які виконують інші операції, тому час виконання операцій суворо регламентовано, а це вимагає великого нервового напруження призводить до швидкого нервового виснаження та втоми.
 Світ професій дуже великий, їх налічується близько шести тисяч. Професії умовно поділені на декілька груп. 
1. Людина - людина.

2. Людина - техніка.

3. Людина - природа.

4. Людина - знакова система.
1 група. До першого типу «Людина - людина» належать такі професії: педагог, лікар, продавець. Той, хто хоче обрати професію такого типу, повинен розвивати свої організаторські здібності, уміння спілкуватися з людьми, мати терпіння, врівноваженість.
2 група. Другий тип «Людина - техніка» включає в себе професії, пов'язані зі створенням, монтажем, зборкою і наладкою технічних пристроїв, ремонтом техніки. Приклади: зварювальник, інженер, водій, швачка, електромонтер інженер, водій, електрик, слюсар. Щоб оволодіти цими професіями, треба серйозну увагу приділяти геометрії, фізиці, урокам трудового навчання, технічній праці.
3 група. Третій тип «Людина - природа» об'єднує професії ветеринара, агронома, геолога, зоотехніка, овочівника, квітникаря, садівника, мікробіолога
4 група. Четвертий тип «Людина - знакова система» включає такі професії, як програміст, економіст, коректор, менеджер, бухгалтер, музикант, актор, письменник, художник, архітектор, дизайнер, модельєр, косметолог

Обираючи професію слід, перш за все, брати до уваги фізичний та психологічний стан людини, стан здоров'я. Так, небажано обирати будівельні професії, якщо організм схильний до застудних захворювань і реакцій алергійного характеру; тим, хто має дефекти зору, не рекомендуються професії водія автотранспорту та електронника (доводиться працювати    з    дрібними    деталями),    кравчині    і закрійника, в'язальниці і гаптувальниці; тим, хто має слабкий вестибулярний апарат - обирати професії, пов'язані з мореплавством та керуванням літака.
3.Вправа на закріплення.
Що таке професія? Професія – це певний вид праці.
 У мене відбувся збій у комп'ютері. Назви професій, їх зміст - геть усе переплуталося! Будь ласка, допоможіть розібратися в цій плутанині.
1. Люди цих професій добре знаються на комп'ютерах, вміють складати програми, розбиратися в різноманітних складових комп'ютерної техніки. Назвіть мені професії з цим пов'язані. (Інженери-програмісти, користувачі ПК, провайдери, інженери-електронники)
2. А хто лікує тварин, спостерігає за санітарними нормами в тваринницьких фермах, проводить просвітницьку санітарну роботу? (Ветеринарні лікарі)
3. Вони ходять у спеціальному одязі. Приїздять на допомогу, коли горить дім, або сталася надзвичайна ситуація: землетрус, паводок, екологічне лихо. Які це професії?
(Пожежники, які працюють у підрозділах МНС)
4. Люди цих професій добре знаються на різних мікробах, бактеріях. Знаходять різноманітні ліки від хвороб. Слідкують за санітарними нормами, лікують людей, знаються на ліках. (Мікробіолог, працівник санепідемстанції, лікар, медсестра, фармацевт)
6. А люди цих професій добре знаються на виготовленні металу та виробів із нього. Які це професії? (Металурги, сталевари, прокатники, машинобудівники)
7. Вони охороняють спокій громадян. Ведуть правоохоронну роботу. Захищають людей у суді. (Працівники міліції, юристи, адвокати, юристи-консультанти)
4. Слово вчителя. Отже, існує багато професій, прцюючі створюють для нас блага і вони повинні бути захищені, іх праця повинна бути безпечною.    Конституція України гарантує кожному право на належні безпечні та здорові умови праці. В той же час сьогодні більше 27% людей працюють в умовах, які не відповідають встановленим санітарно-гігієнічним нормативам. Майже половина працівників, які потребують засобів індивідуального та колективного захисту від шкідливих виробничих факторів, не забезпечені ними. Передусім селяни, шахтарі, металурги, хіміки. Як наслідок, щороку професійні захворювання отримують близько семи тисяч працівників.
На підприємствах промисловості, транспорту, сільського господарства у небезпечному для людини технічному стані експлуатується 70-80% виробничих споруд, машин, механізмів. Результат - щоденно на виробництві гине 4 - 5 працівників, щороку 15 тисяч стають інвалідами праці.

 Отже, характерною рисою життя кожного з нас повинно стати правило:
« Суворо дотримуватися вимог безпеки праці при виконанні будь – якої роботи»
У цьому нам допоможуть знаки. Погляньте на подані знаки та спробуйте визначити їхнє призначення.
Робота з наочністю. Наказові знаки, заборонні знаки, попереджувальні знаки, санітарно- медичні знаки.
ІV. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
Продовжіть речення
Головною умовою праці та навчання є…..
Щоб не отримати травму під час навчально- виховного процесу , потрібно…
Слово вчителя . Діти, бажаю вам усім здоров’я. Сподіваюсь, що ви будете дотримуватися усіх правил безпечної поведінки , і тоді ваше життя буде щасливим

Немає коментарів:

Дописати коментар

10 методів видавати нові ідеї З літературних джерел відомо, що креативність – якість, яку високо цінять не лише роботодавці. Умінн...