Конспект уроку. Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Значення образу Різдва у творі.


Тема. Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Значення образу Різдва у
           творі.
Мета: розкрити гуманістичний пафос творчості Діккенса, з’ясувати значення       
образу Різдва у творі; розвивати навички аналізу художнього твору, характеристики героїв, визначення жанрових та художніх особливостей, уміння висловлювати свої думки, аргументувати їх; виховувати повагу до людей, на прикладі Діккенса та його героя поставити проблему необхідності самовдосконалення.
Обладнання:  матеріали роботи   над  проектом «Диво Різдва» (презентація, вікі-стаття), підручники, тексти повісті Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».
Хід уроку
Ці радісні дні-дні милосердя, доброти, всепрощення.
                                 Це єдині дні в усьому календарі, коли люди, наче за
                                     мовчазною згодою, вільно розкривають одне одному
                              серця і бачать у своїх ближніх - навіть у бідних та
             знедолених - таких людей, як вони самі.
                                                                                                              Ч.Діккенс        
І Організаційний момент.
 Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо працювати над змістом повісті Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».
ІІ Актуалізація опорних знань
Перевірка д/з(план до повісті)
Слово вчителя. Отже, головний герой повісті Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі» здійснив подорож у часі і просторі. Він побачив своє Минуле, Теперішнє і Майбутнє і допомогли йому у цьому Духи Різдва
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми з вами спробуємо з’ясувати, як вплинула на Скруджа подорож у часі і просторі, яка відбулася протягом однієї тільки ночі, але ночі не звичайної, а різдвяної. І у чому ж  диво Різдва? Яке значення образу Різдва у творі?
IV Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
Виступ 1 групи, яка працювала над проектом «Диво Різдва» (відповідь на запитання: «Як вплинула на Скруджа подорож з Духами Різдва?»). Демонстрація презентації (Результат роботи  нал проектом «Диво Різдва» 2 групи)
Висновок: під час подорожі Скрудж згадав своє минуле, йому сало жаль себе , жаль втраченого кохання; йому стало соромно за свою байдужість до людей, які були  щирими з ним; він побачив свою могилу і порожній стільчик маленького Тима. Все це примусило Скруджа змінитися.
Слово вчителя. Отже, ми бачимо, що подорож у часі і просторі з Духами Різдва дуже сильно змінила Скруджа.
Бесіда за запитаннями
-Чи, завжди Скрудж був таким , яким ми бачимо його на початку повісті?
-Доведіть, що Скрудж у минулому мав інші почуття(був самотнім і страждав у дитинстві, любив молодшу сестричку, веселився на святки з іншими).
-Що ж сталося з головним героєм? Як він міг стати таким «крижаним»?(любов до грошей переважила в його серці любов до нареченої, до племінника, до оточуючих)
-Як ви думаєте, що змусило Скруджа змінитися?( під час подорожі він пригадав своє дитинство і почуття, які він відчував тоді, побачив у майбутньому свою власну могилу)
-Як ви думаєте, чи тільки страх перед майбутнім примусив Скруджа змінитися?(ні, не тільки, допомогли також доброта і людяність племінника Фреда, клерка Боба Крачита. Та й не завжди Скрудж був таким лихим).
-Чи може, на вашу думку, людина змінитися протягом однієї ночі?(це фантастика, а саме перетворення героя зі злого на доброго схоже на казку)
Отже, і подорож, і швидке переродження Скруджа – це вигадка, фантастика. --А як ви гадаєте, чому саме на Різдво Діккенс робить можливою таку подорож?
-Як ставиться до Різдва Скрудж? (він вважає, що святкування Різдва – це даремно витрачений час, а бідні взагалі не мають права на святкування, адже свято не допоможе їм стати багатими).
-Як ставились до Різдва інші герої повісті?
-Як ставиться до Різдва племінник Скруджа Фред? (саме в уста Фреда Діккенс вкладає своє бачення Різдва)
-Як святкують Різдво у родині Боба Крачита?
-Як ставляться до Різдва охоронці маяка, рудокопи?(вони відкривали свої серця на зустріч святу, від усієї душі вітали один одного, хоча були дуже бідними і мали дуже скромну вечерю)
-Що приносив Дух Різдва хворим, загубленим на чужині, тим, хто страждав у притулках і в’язницях?
Отже, симпатії автора на боці людей щирих, милосердних, здатних на співчуття і родинне тепло.
-А як ви святкуєте Різдво? Яке значення для вас має це свято?
Слово вчителя. А зараз ми знову звернемося до учнів, які працювали над проектом. Друга група мала з’ясувати відповідь на запитання: «Яке значення має для людей свято Різдва ?»
Виступ другої групи (Яке значення має для людей свято Різдва? У чому особливість цього свята? Чому і коли виникло свято? Як його святкують у різних країнах?) (Виступ 1 групи. Презентація вікі-статті)
V Підсумки уроку
1. Слово вчителя. Отже, ми з’ясували, що під впливом справжнього дива, великого свята Різдва, свята любові і милосердя, за допомогою людей, які не припиняють творити добро, й інша людина може змінитися. Потрібно тільки прагнути цього. Образ Різдва у повісті Діккенса символізує саму можливість людини змінитися на краще. «Принцип добра завжди перемагає, незважаючи на що найневдячніші обставини і важкі перепони».Тільки від людини залежить, чи  йти дорогою добра, чи блукати у темряві безнадії. «Май душу, май серце і будеш людиною на всі часи»,- писав Ч.Діккенс.
   А робота над проектом «Диво Різдва» не закінчується. Ми продовжимо працювати над з’ясуванням жанрових особливостей «різдвяних оповідань». Протягом наступних уроків ми познайомимося із повістю М. Гоголя «Ніч перед Різдвом», яке теж відноситься саме до цього жанру.
2. Оголошення оцінок
VI Домашнє завдання: написати твір-мініатюру на одну із тем: «Що в житті найцінніше?», «Свято, що приносило, і приносить, і приноситиме добро» підготувати повідомлення про життя і творчість М. Гоголя.
 

Немає коментарів:

Дописати коментар

10 методів видавати нові ідеї З літературних джерел відомо, що креативність – якість, яку високо цінять не лише роботодавці. Умінн...