Проект «Диво Різдва»


Проект «Диво Різдва»
Стислий опис
Навчальний проект «Диво Різдва»  призначений для учнів 6 класів. Проект буде розроблятися на уроках та в позаурочний час. Основними видами діяльності учнів є проведення соціологічного дослідження, а саме: думки про зміст свята Різдва друзів, батьків, вчителів; дослідження художніх творів жанру «різдвяне оповідання». Учасники виконують ролі соціологів, культурологів, літературознавців, редакторів, дослідників. Учні створять  презентацію, блог, вікі-сторінку.
Предмет, навчальна тема
Предмет «зарубіжна література». Тема згідно з календарно-тематичним  плануванням «Значення образу Різдва у повісті Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».
Клас (вікова категорія)
6 клас,  вік учнів 11-12 років
Приблизний час вивчення теми
3 тижні
Освітні засади
Державні освітні стандарти
Освітня галузь «Мови і літератури»
Уміння виразно читати, осмислювати творчо  художній текст, визначати головну думку прочитаного, авторську позицію, виявляти актуальні проблеми і деякі художні особливості творів, висловлювати власне ставлення до відображених у художньому творі подій, образів, тем, ідей з урахуванням моральних цінностей і соціальних норм; розуміти взаємозв’язок компонентів літературного твору, форми і змісту, знати визначення основних теоретико-літературознавчих понять і застосовувати їх під час інтерпретації та аналізу творів; визначати загальнолюдські цінності, втілені в художніх творах; виявляти повагу до самобутності художньої культури різних народів, сформований рівень особистої культури, розвиненості духовної та естетичної сфери; вміти зіставляти образи, сюжети, теми, мотиви, що належать до різних національних літератур; застосовувати основні загальнонавчальні творчі вміння, використовувати їх у різних життєвих і навчальних ситуаціях, користуватися основними комунікативними стратегіями.
Освітня галузь “Технології”
Інформаційно-комунікаційний компонент
Реалізація інформаційно-комунікаційного компонента спрямована на формування предметної інформаційно-комунікаційної компетентності та ключових компетентностей.
Завданнями навчання інформатики в основній школі є формування в учнів навичок і вмінь проводити основні операції з інформаційними об’єктами, зокрема:
 - здійснювати пошук необхідної інформації з використанням пошукових і експертних систем, зокрема Інтернету;
 - створювати інформаційні об’єкти, фіксувати, записувати, спостерігати за ними і вимірювати їх, зокрема, в рамках реалізації індивідуальних і колективних проектів;
 - висувати і перевіряти нескладні гіпотези навчально-пізнавального характеру, створювати, вивчати та використовувати інформаційні об’єкти;
використовувати засоби інформаційно-комунікаційних технологій для обміну інформацією, спілкування;
 - планувати, організовувати індивідуальну і колективну діяльність в інформаційному середовищі.
Навчальні програми
Учень визначає зміни у внутрішньому світі героя, у сприйнятті людей і життя, простежує динаміку образу Скруджа, знаходить у тексті відповідні цитати; висловлює власне ставлення до Скруджа (до зміни героя і після його внутрішньої зміни); виявляє національні традиції й звичаї, що знайшли відображення у повісті.

Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів
Залучити учнів до здобутків світової літератури і культури завдяки ґрунтовному прочитанню та детальному аналізу повісті Ч.Діккенса «Різдвяна пісня у прозі», ознайомленню із творами інших письменників, розвивати комунікативні навички, сприяти формуванню в учнів гуманістичного світогляду.
   Основними навчальними цілями для учнів є поглиблення знань з даної теми, формування навичок самостійного опрацювання матеріалу, вміння швидко та ефективно шукати інформацію, вдосконалювати вміння використовувати компютерні технології. Ефективно формувати думку та ідеї шляхом чіткого та зрозумілого висловлювання. Використовувати комп’ютерну технологію як інструмент для дослідження. Аналіз, синтез інформаційних проблем та оформлення відповідей на запитання. Демонстрація можливості ефективно співпрацювати з членами групи, нести відповідальність за результати спільної роботи. Для представлення презентації використовувати різні мультимедійні елементи.
Стислий опис оцінювання
Протягом вивчення навчальної теми проводиться опитування та оцінювання, щоб допомогти учням розвивати навички мислення вищих рівнів, розробляти зміст учнівських проектів та здійснювати моніторинг власного навчання. Учні використовують Контрольний список блогу та Контрольний список вікі-статті, щоб скерувати своє навчання, здійснювати самооцінку свого просування по темі. Оцінювання здійснюється вчителем щоденно на основі спостережень за допомогою Контрольних списків спільної роботи та перегляду діяльності учнів. При завершенні роботи над проектом здійснюється саме оцінювання роботи в проекті кожного учня з допомогою Контрольного списку до рефлексії наприкінці роботи над проектом.
Методичні засади
Попередні знання та навички
Учні повинні досконало володіти комп’ютерною технікою, вміти шукати інформацію для проекту в Інтернет-ресурсах, вміти аналізувати текст, знаходити аргументи для своїх тверджень.
Діяльність учнів та вчителя
За тиждень до початку роботи над проектом вчитель готує публікацію про метод проектів. Робота починається із заповнення учнями опитувальника до теми «Ч.Діккенс «Різдвяна пісня у прозі», за допомогою якого визначається рівень обізнаності учнів із твором та знання дітьми інших творів на різдвяну тематику.
Перший тиждень роботи над проектом
 Наступний етап – ознайомлення з учительською презентацією, об’єднання у групи. Перша група виконує наступні завдання:
опрацювати різні джерела інформації з метою дізнатися про звичаї святкування Різдва у різних країнах світу;
провести анкетування «Що означає Свято Різдва у твоєму житті?»;
з’ясувати, чи є Свято Різдва незвичайним.
Друга група виконує наступні завдання:
опрацювати зміст повісті Ч.Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»;
з’ясувати, яким був Скрудж до подорожі та у чому причини його деградації;
знайти відповідь на запитання про те, чи змінився Скрудж протягом різдвяної подорожі у часі і просторі.
Третя група виконує наступні завдання:
прочитати твори:  Ч.Діккенс «Різдвяна пісня у прозі», М.В.Гоголь «Ніч перед Різдвом», С.Лагерлеф «Свята ніч», Е.Т.А. Гофман «Лускунчик, або мишачий король»;
дослідити жанрові особливості цих творів.
Другий тиждень роботи над проектом
 Усі групи узагальнюють та систематизують отримані результати.
Перша група створює вікі-статтю «У чому особливість свята Різдва?», друга група підсумки своєю роботи представляє в презентації «Чи вплинула різдвяна подорож у часі і просторі на головного героя повісті Ч.Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»?, третя група створює блог, в якому знайомить з результатами порівняльного аналізу «різдвяних творів» щодо їх жанрових особливостей.
 Завершується робота над проектом демонстрацією результатів роботи на уроці зарубіжної літератури.
Диференціація навчання
Учні, що мають проблеми у навчанні. Запропоную ввести свій журнал дослідження, в якому вони будуть описувати хід своєї роботи, визначати свої досягнення та існуючі на певному етапі навчання проблеми. Буду відводити додатковий час для виконання окремих завдань.
Обдаровані учні. Обдаровані діти будуть працювати над змістом та аналізом творів, які даються на позакласне читання. Також вони будуть працювати з літературно-критичними статтями по обраній темі.
Матеріали та ресурси
Технічне забезпечення: комп’ютери, принтер, мультимедійний проектор, сканер
Програмне забезпечення : програма для роботи з базами даних/ електронними таблицями, програма для створення публікацій, програма для електронної пошти, програма для роботи із зображеннями, програма для створення комп’ютерних презентацій, програма для роботи з Інтернетом, програма для  розробки веб-сторінок.
Друковані матеріали: підручники, посібники, художня література, довідники, енциклопедії, інструкції.
Обладнання та канцтовари: Канцтовари, флешки, диски.
Інтернет ресурси: http://educate.intel.com/ua/projectdesign
                               http://educate.intel.com/ua/assessingprojects


Немає коментарів:

Дописати коментар

10 методів видавати нові ідеї З літературних джерел відомо, що креативність – якість, яку високо цінять не лише роботодавці. Умінн...