Методичні рекомендації щодо викладання
зарубіжної література у 2019/2020 навчальному році
У 2019/2020 навчальному році вивчення зарубіжної літератури в 5 – 9 класах
здійснюватиметься за програмою: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для
закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі
змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804;
у 10-11 класах – за новими навчальними програмами (рівень стандарту
та профільний рівень), що затверджені наказом МОН від 23.10.2017 № 1407.
Основою для календарно-тематичного планування уроків зарубіжної літератури
є чинні навчальні програми. Учитель має право самостійно розподіляти
години на текстуальне вивчення творів, розвиток мовлення, позакласне читання,
ураховуючи визначену кількість годин на опрацювання конкретного
розділу. Він має змогу вільно і творчо підійти до організації навчальної
діяльності на уроках зарубіжної літератури з урахуванням конкретних умов
викладання, читацьких інтересів учнів.
Викладання зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти
здійснюють українською мовою. Твори зарубіжних письменників у курсі зарубіжної
літератури вивчають в українських перекладах. Для зіставлення можливе залучення
перекладів, переспівів іншими мовами, якими володіють учні (англійською,
німецькою, французькою тощо). За наявності необхідних умов бажаним є розгляд
художніх текстів (у фрагментах або цілісно) мовами оригіналів. У такому разі
предмет «Зарубіжна література» виконує додаткову функцію вдосконалення
володіння учнями іноземними та іншими мовами.
З метою систематизації та упорядкування навантаження учнів протягом
навчального року подаємо рекомендовану кількість видів контролю в процесі
вивчення зарубіжної літератури в кожному класі. Поданий у таблиці розподіл
годин є мінімальним і обов’язковим для проведення в кожному семестрі. Учитель
на власний розсуд може збільшити кількість видів контролю відповідно до рівня
підготовленості учнів, особливостей класу тощо.
Обов’язкова кількість
видів контролю із зарубіжної літератури в 5–9 класах
Класи
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|||||
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Контрольні роботи у формі:
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
контрольного класного твору;
|
–
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
виконання інших завдань (тестів,
відповідей на запитання)
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Уроки розвитку мовлення* (у+п)
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Уроки позакласного читання
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
Обов’язкова кількість
видів контролю із зарубіжної літератури в 10-11 класах
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Рівні
|
стандарту
|
профільний
|
||
Контрольні роботи у формі:
|
2
|
2
|
4
|
4
|
контрольного класного твору*;
|
1
|
1
|
1
|
1
|
виконання інших завдань
(тестів, відповідей на запитання)
|
1
|
1
|
3
|
3
|
Уроки розвитку мовлення**
|
2 (1у+1п; у межах
текстуального вивчення)
|
2 (1у+1п; у межах
текстуального вивчення)
|
3(1у+2п)
|
3(2у+1п)
|
Уроки позакласногочитання
|
1
|
1
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
У 8 – 9 класах з поглибленим вивченням зарубіжної літератури пропорційно
збільшується кількість контрольних робіт та уроків розвитку мовлення (на розсуд
учителя визначається кількість і види контрольних робіт).
*У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку
мовлення: одного уроку усного розвитку мовлення, а другого – письмового. Умовне
позначення в таблиці – (у + п).
Під час оцінювання зошита із зарубіжної літератури слід ураховувати
наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність;
уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог до оформлення
орфографічного режиму).
Оцінку за ведення зошита із зарубіжної літератури виставляють у кожному
класі окремою колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до
найближчої тематичної.
У разі відсутності учня на уроках протягом місяця рекомендуємо в колонці за
ведення зошита зазначати н/о (нема оцінки).
Оцінка за контрольний твір із зарубіжної літератури є середнім арифметичним
за зміст і грамотність, яку виставляють у колонці з датою написання роботи,
надпис у журнальній колонці «Твір» не роблять.
Орієнтовний обсяг
письмового твору, складеного учнем/ученицею
Клас
|
Кількість сторінок
|
5-й
|
0,5–1,0
|
6-й
|
1,0–1,5
|
7-й
|
1,5–2,0
|
8-й
|
2,0–2,5
|
9-й
|
2,5–3,0
|
Орієнтовний обсяг
письмового твору (рівень стандарту)
Клас
|
Кількість сторінок
|
10-й
|
3,0–3,5
|
11-й
|
3,0–3,5
|
Орієнтовний обсяг
письмового твору (профільний рівень)
Клас
|
Кількість сторінок
|
10-й
|
3,0–3,5
|
11-й
|
3,5–4,5
|
Оцінку за читання напам’ять творів із зарубіжної літератури виставляють у
колонку без дати з надписом «Напам’ять».
Навчальна та методична література із зарубіжної літератури, рекомендована
МОН, зазначена в Переліку навчальних програм, підручників та
навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки,
що розміщений на офіційному сайті МОН, Інституту модернізації
змісту освіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар